fbpx

יוגה לילדים בכיתה- נשימה

כתבה שלישית מתוך סדרה של כתבות מאת דודו חקימיאן מייסד תכניות יוגה בבתי ספר וגני ילדים על שילוב יוגה בבית הספר במסגרת התכנית זמן של יוגה

חשיבות תרגול נשימה והשפעתה ההתפתחותית:

נשימה היא מערכת עצמאית ויחד עם זאת אפשר ללמד ילדים לנשום בדרך בריאה מווסתת ומלאה יותר. נשימה לא נכונה יכולה לגרום לסימפטומים כמו אי נוחות, עייפות או סחרחורת, בעוד שנשימה נכונה מאזנת את רמת החמצן בדם ומאפשרת להרפות בצורה טובה יותר. חשוב לשאוף דרך הנחיריים מכיוון שהם מסננים את האוויר שנכנס לגוף.  על פי מחקרים רבים נשיפה ארוכה עשויה להפחית מתח, חרדה, עייפות, לחץ.  

מערכת הנשימה משפיעה באופן ישיר על מערכות נוספות בגוף: המוח, שריר,שלד,מערכת העצבים, מערכת הדם, מערכת העיכול, הנפש

איך מתחילים? 

כדי שילדים יתחברו לנשימה שלהם אנו מזמינים אותם לשים לב ל:

  1. דרך אלו איברים אנחנו נושמים?
  2. היכן יש תנועה בגוף כשאנחנו נושמים?
  3. מאיזה נחיר נכנס יותר אויר?
  4. האם הנשימה שלהם קצרה או ארוכה?
  5. מה ארוך יותר- שאיפה או נשיפה?
  6. האם האוויר שיוצא מהגוף חם/ קר יותר מזה שנכנס?
  7. לכמה חלקים נחלק את הנשימה? (4- שאיפה- עצירה- נשיפה- עצירה)

נשימת דבורה 

שלבים:

  1. להתחיל בשאיפה ולאחר מכן לנשוף תוך השמעת זמזום "זזזזזזזזזז" ארוך
  2. הנחת אגודלים באוזניים ונשיפת דבורה ארוכה
  3. הנחת כפות ידיים על העיניים ונשיפת דבורה ארוכה
  4. הנחת אגודלים באוזניים ושאר האצבעות על העיניים ונשיפת דבורה ארוכה
  5. יש לבחור את הנשימה שמרגישה טוב ונעים ולתרגל אותה

השפעות:

  • הפחתת מתח וחרדה
  • ריכוז ומיקוד
  • העלאת רמת עוררות
  • העמקת הנשימה
  • רגיעה

 

 

כדורגל נשימה בכיתה

מה צריך?

  1. שער מחצי סלסלה
  2. כדור (פונפון)

שלבים:

  1. להניח את כפות הידיים אחת על השנייה על השולחן, לנסות ולנשוף את הכדור אל השער ממרחק קצר מספר פעמים (יש למקם את השפתיים לפני הכדור ובקרבתו).
  2. להרחיק את השער לקצה השולחן ולנסות להכניס את הכדור לשער ב-5 נשיפות, 3 נשיפות ונשיפה אחת.
  3. משחק בזוגות: להציב כל שער בקצה אחד של השולחן כשהשערים פונים אחד אל השני ולנסות להכניס את הכדור לשער של החבר.

עוד קצת נשימות עם הילדים

0
אנחנו כאן בשבילכם
×